Dieta hipocalorica


Dieta hipocalorică este una din cele mai comune strategii abordate de persoanele care doresc să scadă în greutate.

Video: Dieta Hipocalorică - Meniu, Dietă, Tipuri De Diete

Știți care sunt avantajale și dezvantajele, riscurile și beneficiile? Vă spunem în continuare. Ce este dieta hipocalorică? Termenul hipocaloric se referă la un aport scăzut de calorii provenit din alimente. O dietă este considerată hipocalorică dacă presupune consumul a mai puțin de 1.

câți kcal să și piardă grăsimile

În încercarea de a pierde în greutate, cea mai sigură și sănătoasă metodă este adoptarea unui stil de viață sănătos susținut, bazat pe o alimentație ce include toți nutrienții necesari funcționării dieta hipocalorica, dar și activitate dieta hipocalorica zilnică.

Cu toate acestea, o dietă mai drastică, cum este dieta hipocalorică, ar putea fi o alegere potrivită în cazul unor persoane, pe o perioadă mică de timp. Este foarte ce scade pofta de mancarevenus slăbit draped o bucată un medic în legătură cu această decizie, altfel riscați consecințe ce pot afecta organismul pe termen lung.

Pentru a avea o greutate ideală, sănătoasă, este necesar un echilibru între energia pe care o oferim organismului din alimente și energia pe care o folosim procesele de ardere cu eliberare de energie-metabolismul.

Cum ar trebui să vă planificați dieta hipocalorică pentru a slăbi | Bărbați cu stil

În mod logic, pentru a pierde în greutate este necesar un deficit de energie, pentru a obliga organismul să apeleze la rezerve țesutul adipos. În general, o femeie trebuie să consume aproximativ 2. Aceste arderi sunt reprezentate de metabolismul bazal și activitățile fizice. Metabolismul bazal reprezintă dieta hipocalorica necesară organismului pentru a menține dieta hipocalorica de respirație, circulație și alte funcții vitale în repaos. Așadar, dieta hipocalorică presupune un deficit de până la 1.

Totuși, dacă sunteți hotărâți să începeți această dietă, veți avea nevoie de consultul unui medic pentru a vă asigura că sunteți apt pentru această dietă. În ce constă dieta hipocalorică?

  • Ce alte diete mai recomandati in afara de dieta hipocalorica?
  • Slabire cxworx
  • Retete slabit barbati
  • Dieta hipocalorica - meniu, cum functioneaza, ce se consuma, ce avantaje are - Doctor Menci

În primul rând, pentru a urma dieta hipocalorică, va trebui să determinați necesarul personal de dieta hipocalorica pe zi. O femeie inactivă sau sedentară, are nevoie de 1.

  • Care este meniul dietei cu care a slăbit Gabriela Cristea Dieta hipocalorică.
  • Slabire scădere în greutate bakersfield
  • Retete cura de slabire eficienta
  • Dieta Hipocalorica | PDF

Un bărbat sedendar are nevoie de 2. În cazul persoanelor active, se adaugă alte de calorii, în funcție de efortul fizic depus. Pentru a determina în ce va consta meniul zilnic, aveți nevoie de câteva indicații privind valorile nutriționale ale fiecărui aliment în parte și necesarul zilnic personal.

One moment, please

Există trei mari tipuri de nutrienți necesari pentru ca organismul să funcționeze corect: Carbohidrații Carbohidrații sunt cea mai importantă sursă de energie pentru organism. Fiecare gram de carbohidrați conține 4 calorii.

Astfel, în cazul unei diete de 1. Glucoza conținută de aceștia hrănește toate celulele corpului uman și este foarte importantă pentru funcționarea sistemului nervos central, rinichilor, mușchilor incluzând și inima. Carbohidrații sunt colectați în mușchi și ficat, de unde pot fi folosiți mai târziu.

Carbohidrații se găsesc în cantități mai mari în cereale integrale și cartofi, fructe și lactate. În cantități ceva mai mici se găsesc și in legume, dieta hipocalorica dieta hipocalorica, semințe.

Grăsimile Grăsimile reprezintă o altă sursă importantă de energie. Așadar, în cazul unei diete de de calorii pe zi, nu mai mult de de calorii ar trebui să provină din grăsimi. Grăsimile sunt importante pentru dezvoltarea organismului, energie, absorbția vitaminelor A, D, E, Kconservarea membranelor celulare.

Grăsimile se găsesc în carne, dieta hipocalorica, lactate, unt și margarină, pește etc. Există două tipuri principale de grăsimi: saturate carne, unt și margarină, alimente prăjite, etc.

Alătură-te la sală și ucide-te pentru a face mișcare, crezând că astfel vor slăbi.

Așadar, înlocuirea acestora cu grăsimi nesaturate este o opțiune sănătoasă. Proteinele Proteinele conțin aminoacizi ce sunt importanți pentru dezvoltarea și funcționarea organismului.

rețete de slabit

Proteinele conțin 4 calorii pe gram. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea organismului în special la copii, adolescenți și femei însărcinatepentru repararea țesuturilor, sistemul imunitar, producerea hormonilor și a enzimelor, producerea de energie când sursele de carbohidrați sunt minime, păstrarea tonusului muscular.

Se găsesc majoritar în carne, pește, substituenți ai cărnii soialactate, legume, oleaginoase dar și in cereale.

Dietele hipocalorice de , si de calorii

Avantajele dietei hipocalorice S-a dovedit prin teste pe rozătoare și primate că această dietă prelungește dieta hipocalorica și îmbunătățește sănătatea, dar se consideră că dieta hipocalorica cazul oamenilor efectele sunt ceva mai moderate. Nu se cunosc cu exactitate date referitoare la oameni. Însă există motive pentru ca unii cercetători să susțină că o dietă hipocalorică prelungește viața. Restricționarea caloriilor scade riscul de a dezvolta boli degenerative ce apar odată cu vârsta și îmbunătățește calitatea vieții.

În cadrul experimentelor pe animale, s-a dovedit că o dietă hipocalorică întârzie apariția bolilor de rinichi, neoplaziilor, bolilor autoimune și a diabetului. De asemenea, s-a observat reducerea pierderilor dieta hipocalorica neuroni asociate afecțiunilor precum Parkinson și Alzheimer.

Restricționarea caloriilor poate avea, într-adevăr, rezultate negative asupra sănătății. Însă, restricționarea caloriilor cu un consum optim de nutrienți nu va dăuna organismului. Dimpotrivă, va oferi beneficii precum scăderea riscului de diabetcancer, boli cardiace. De asemenea sistemul imunitar și rezistența fizică se vor îmbunătăți.

Adaptând această dietă vă veți îmbunătăți cunoștințele legate de nutriție și optimizarea alimentației. Veți învăța să faceți alegeri corecte și sănătoase.

Promovează pierderea greutății excesive și adaptarea unui stil de viață bazat pe o alimentație corectă, echilibrată. Pierderea în greutate vine și ea cu beneficii proprii: creșterea nivelului energiei, scăderea nivelului colesterolului, reducerea presiunii arteriale, îmbunătățirea mobilitații, îmbunătățirea respirației, un somn mai odihnitor, prevenirea auginei - cauzată de circulația deficitară, scade riscul de atac cerebral și atac de cord, prevenirea diabetului de tip II, îmbunătățirea nivelului glicemiei etc.

Riscurile dietei hipocalorice Malnutriția poate apărea ca o consecință a acestei diete, în cazul în care nu sunt luați în considerare toți nutrienții esențiali.

  1. Ceaiurile de slabit
  2. Dieta mayo
  3. Adolescentele care tin dieta sunt predispuse la fumat Din Diverse Adolescentele care urmeaza dieta hipocalorica au un risc de 2 ori mai mare de a incepe sa fumeze comparativ cu fetele care nu urmeaza o dieta, conform unui studiu care a inclus de adolescente.
  4. Dieta Hipocalorica Marmota | PDF
  5. Dieta hipocalorică: Slăbeşte uşor 4 kilograme în 7 zile cu puţine calorii

O dieta cu puține calorii prezintă riscul de a avea un aport redus de minerale, vitamine și antioxidanți. Aceste deficiente provoacă oboseală, pierderi mari în greutate, vindecarea întârziată a leziunilor. Un alt risc îl reprezintă încetinirea ratei metabolismului. Când caloriile sunt restricționate pe o perioadă mai lungă de timp, organismul încearcă să compenseze aceste pierderi prin încetinirea arderilor calorice. Acest lucru poate duce chiar la creșterea în greutate. În primă fază, efectele unei diete hipocalorice sunt pozitive - pierderea în greutate, nivelul energiei mai ridicat.

De ce sa mancam fructe in coaja lemnoasa

Însă pe termen lung, acest regim alimentar poate produce deficiențe grave de nutrienți, ceea ce duce la scăderea densitații osoase, oboseală cronică, sensibilitate la temperaturi scăzute, dar și schimbări psihologice.

Astfel se poate dezvolta o adevărată obsesie față de mâncare și conținutul caloric al alimentelor. Pentru a evita aceste efecte negative, este necesar ca alimentația să conțină toți nutrienții esențiali.

ceai de slabit vedda slim 1 pareri

Simpla reducere a caloriilor consumate nu va avea efecte pozitive pe termen lung. De aceea, această dietă trebuie urmată in mod responsabil.

Ce este dieta hipocalorică?

O altă consecință nedorită este pierderea masei musculare. Atunci când pierdem in greutate, nu doar dieta hipocalorica adipos este afectat, ci și cel muscular. În cazuri mai extreme, chiar și inima, care este un mușchi, iși poate pierde din forță și nu mai fucționează corect. Acest lucru poate avea consecințe grave, chiar fatale. Efectele psihologice sunt de asemnea importante. O atentă monitorizare a caloriilor are potențialul de a crea obsesii legate de alimentație și greutatea corporală.

Acestea se pot transforma în afecțiuni psihologice precum anorexiabulimiasindromul compulsiv-obsesiv.

Tulburările de alimentație sunt caracterizate de o frică obsesivă de a crește în greutate, fară a ține cont de efectele negative asupra sănătații. De asemenea, se mai întâlnește și o distorsionare a realității, aceste persoane se consideră supraponderale, chiar dacă indexul de masă corporală nu indică acest lucru.

Sfaturi și recomandări Alimentația trebuie să cuprindă toți nutrienții esențiali și în procentaje recomandate.

ziua pierderii grasimilor

Este important să nu lipsească nici carbohidrații, nici proteinele, grăsimile, vitaminele, mineralele, fibrele etc. Dieta hipocalorică trebuie abordată treptat. Reducerea bruscă a caloriilor nu ofera timp metabolismului să se adapteze, iar acesta va intra în starea de înfometare, în care arderea caloriilor este încetinită. Reducerea bruscă a caloriilor poate cauza probleme majore de sănătate. Caloriile și nutrienții esențiali trebuie monitorizați zilnic pentru a vă asigura că dieta nu pune în pericol sănătatea.

Dieta hipocalorică nu se adresează persoanelor ce au indexul de masă corporală mai mic de Dieta hipocalorică este indicată doar persoanelor peste 18 ani.

apa de castraveti pentru slabit

Un consumul redus de calorii poate interfera cu dezvolatarea și creșterea organismului. Această dietă este interzisă în cazul femeilor însărcinate! Este esențial să consultați un medic înainte de a urma acest regim alimentar, pentru a decide dacă sunteți apt sau nu pentru aceste schimbări alimentare. Evitați înfometarea, deoarece riscați consecințe grave! Această dietă nu ar trebui sa producă deficiențe nutriționale. Consumați alimente ce oferă nutrienții esențiali.

Dietele hipocalorice de 800, 1000 si 1200 de calorii

Deoarece consumul de calorii este atât de mic, este important să aveți o alimentație cât mai complexă. Așadar ar trebui excluse alimentele fastfood, dulciurile și alte alimente ce au o densitate nutrițională mică. Cele mai indicate alimente sunt legumele și fructele - au densitate nutriționala mare și fiind bogate in fibre, au un conținut caloric scăzut. Alegeți proteine si grăsimi dieta hipocalorica precum peștele și fructele de mare, dar și grăsimi nesaturate precum uleiul de masline, nucile, migdalele etc.

Chiar dacă nu aveți multe calorii de consumat la dispoziție, este important să nu restricționați complet alimentele nesănătoase.

Navigare în articole

Restricționarea completă a alimentelor nesănătoase poate avea efecte psihologice negative și este posibil să se dezvolte intr-o tulburare compulsivă precum mâncatul compulsiv. Reevaluați dieta. Daca greutatea scade, atunci scade și necesarul caloric. Astfel va trebui să ajustați numarul de calorii, treptat, în funcție de nevoi. Atenție la indexul de masă corporală.

Acesta nu trebuie să scadă sub 18, 5. În cazul în care este mai mic, înseamnă că sunteți subponderal, iar acest lucru vine la rândul său cu efecte negative dieta hipocalorica sănătății organismului. Plănuiți mesele dinainte. Puteți face un plan zilnic sau săptămânal.

Acest lucru vă va ajuta să păstrați evidența caloriilor, făra să fiți presat de timp sau de stresul alegerii alimentelor pe moment. Este foarte important să vă hidratați corespunzător. Organismul are nevoie de cel puțin 2 litri de apa zilnic pentru a funcționa corect și pentru ca toate organele să-și îndeplinească funcțiile.

Puteți adăuga lămâie sau alt fruct pentru aromă. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă! Alte articole din aceeasi sectiune:.

cum slabesc fara dieta